נחל יהודיה. נחל יהודיה

בתחום שמורת יהודיה שְׁמוּרַת יַעַר יְהוּדִיָּה היא הנמצאת בדרום , דרומית-מערבית למושב ול וצפונית ל חובב מציאות לקח מכאן פעם אבן שבה חקוקים מנורה ושופר, אך למרבה המזל היא הגיעה לבסוף אל מקומה הנכון במוזיאון לעתיקות הגולן שבקצרין
אחרי קבלת תדרוך בחניון, פונים עם הסימון האדום המראה לנחל יהודיה מכאן ממשיכים בהליכה קצרה לאורך המצוק כ-12 דקות , עד לנקודה שבה יורדים מהמצוק לאפיק הנחל — במקום תראו שלט "לתחילת המסלול"

נחל יהודייה

שמורת יער יהודיה שמורת יער יהודיה.

לנוחות המטיילים — השבילים באתר מסומנים בצבעים ; שביל ירידה לחלק העליון … נחל יהודיה 1800 מסלולי טיול, הסברים, איך אני עושה את המסלול? בכפר פונה השביל שמאלה וממשיך במרומי גדתו של נחל יהודיה,תאורה ועמדות בישול
שמורת יער יהודיה
בהמשך, מהתפתחות סידוק זה נוצרת צורת המצולעים המשוכללים הנחשפים בערוצי הנחלים
הכניסה למסלול מומלצת רק למי שבטוח ביכולתו להסתדר במסלולים כאלו
הבריכה הידועה ביותר היא , המהווה תופעה גאולוגית הנחשבת מרשימה ומיוחדת הוא ניזון ממעיינות קטנים שזורמים לאפיקו בחלקו העליון
הולכים הליכה קצרה בתחתית השביל ומגיעים לבריכה טבעית שמימיה צוננים

המדריך המלא: טיול רטוב בשמורת יער יהודיה בגולן

ציפורי שיר מסוגים שונים כגון , , , , , , , , , , ו.

נחל יהודיה עליון
לאחר עוד כמה מאות מטרים של הליכה מגיע השביל אל חורבות הכפר הסורי 'יערביה' שנקרא יהודיה עד 1948, אז החליפו לו הסורים את השם מסיבות מובנות
נחל יהודיה
אחרי הליכה של עוד חצי קילומטר בשביל האדום, נפתח הנוף המדהים של קניון נחל יהודיה ומפל יהודיה, וקצת אחרי זה מתחילה הירידה התלולה: צריך לרדת בזהירות
המדריך המלא: טיול רטוב בשמורת יער יהודיה בגולן
תופעה מיוחדת בנחל דליות ונחל גמלא היא קינון עופות דורסים גדולים במצוקי הנחלים
המסלול של נחל יהודיה מתחיל משמורת יהודיה הנמצאת על כביש 87 בין צומת המפלים ובין צומת יהודיה נחל יהודיה להלן מתואר המסלול המלא
לאחר הבילוי בבריכות נתחיל לטפס עם השביל ולאחר כחצי ק"מ של טיפוס נגיע לצומת שבילים כאשר פנייה שמאלה תוביל אותנו למפל יהודיה ואם נמשיך ימינה נגיע לחניון אם נגיעה מקצרין נפנה ימינה בצומת המפלים ואחרי כן נפנה ימינה לשמורת יהודיה לפי השילוט

מסלול הטיול בנחל יהודיה

לאחר הליכה של 5 דקות השביל מגיע אל כביש 87 -יש מעבר חדש מתחת לכביש, אין עוד צורך לחצות את הכביש.

השביל עובר ליד חורבת יהודיה ומגיע לאחר כחצי ק"מ לצומת שבילים — אנו נפנה שמאלה עם הסמ"ש השחור ונמשיך ללכת עוד כחצי ק"מ בשביל יחסית מישורי עד שנגיע לגדר בה השביל פןנה ימינה בחדות ואנו נרד איתו לתוך ערוצו של נחל יהודיה
מסלול נחל יהודיה מסומ"ש באדום
נחל יהודייה
בכביש הגישה לשמורת המג'רסה ממשיכים ישר על פי סימון השבילים הירוק לכיוון נחל הזאכי, במקום לפנות שמאלה בסימון הכחול אל המג'רסה